تبیان، دستیار زندگی
اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ و معدود کشورهای جهان است، به طوریکه تمام انقلابهای الجزایر، تونس، اردن و سایر کشورهای اسلامی به این انقلاب انس می ورزند به برکت شهدای انقلاب اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیین بزرگداشت 700 شهید منطقه 19 برگزار شد


در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد صحبتهایی درخصوص مقام ویژه شهدا در اسلام  و قرآن و نقش برجسته آنها در پیروزی انقلاب پرداخت


منطقه 19

بنا به گزارش بخش اجتماعی تبیان، همزمان با شب سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت 700 شهید منطقه 19برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور جمعی از خانواده معزز شهدا و فرماندهان پایگاه بسیج برگزار شد، شهردار منطقه ضمن گرامی داشت یاد امام وشهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) بیش از نیم قرن مجاهدت و قیام برای رضای حضرت حق تلاش کردند و حاکمیت اسلام، ولایت و قرآن محصول تلاش و مجاهدت های ایشان است.

وی با اشاره به عامل اصلی پیروزی انقلاب بیان کرد: امام راحل با نگاه عمیقانه و فیلسوفانه خود و با الهام از تجربیات تاریخ و آموزه های دینی سه عنصر مکتب، امامت و رهبری را تلفیق و بزرگترین معجزه قرن را تقدیم انسانهای خداجو کردند.

فتح اللهی پیروزی جنگ و دوران دفاع مقدس را محصول این سه عنصر بیان کرد و افزود: در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب رمز استمرار این انقلاب تدبیر و اندیشه امام و تکیه بر همین سه عنصر است.

به گفته شهردار منطقه اگر امروز حماسه ای در کشورهایی همچون مصر، اردن و سایر کشورهای اسلامی جهان است، ثمره و تبلور عینیت بخشیدن به آرمانهای شهدا است که با تکیه بر خدا وارد میدان جنگ شدند و این اثر را در جهان اسلام و تشیع به وجود آوردند.

فتح اللهی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ابراز امیدواری کرد که در 22 بهمن امسال شاهد تبلور نور الله در کشورهای دیگر نیز باشیم.

اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ و معدود کشورهای جهان است، به طوریکه تمام انقلابهای الجزایر، تونس، اردن و سایر کشورهای اسلامی به این انقلاب انس می ورزند به برکت شهدای انقلاب اسلامی است.

در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد صحبتهایی درخصوص مقام ویژه شهدا در اسلام  و قرآن و نقش برجسته آنها در پیروزی انقلاب پرداخت.

حجه الاسلام و المسلمین ایوب حسن زاده درخصوص مقام خاص شهدا در محضر اولیای الهی گفت: شهدا انسانهایی هستند که در دنیا با نفس خود مبارزه می کنند، در جبهه حق حضور می یابند و در صف اولیای الهی قرار گرفته و با دشمنان مبارزه می کنند.

منطقه 19

وی بیان کرد: اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ و معدود کشورهای جهان است، به طوریکه تمام انقلابهای الجزایر، تونس، اردن و سایر کشورهای اسلامی به این انقلاب انس می ورزند به برکت شهدای انقلاب اسلامی است.

حجه الاسلام حسن زاده به حضور سرافرازانه مردم در راهپیمایی های 22 بهمن اشاره کرد و گفت: امروز جهاد ملت ایران در جبهه های فرهنگی ، عرصه های ساخت و سازندگی و در همین راهپیمایی ها است.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها از جمله عرصه نظامی یکی از پرقدرتمندترین کشورها است و در بعد صنایع نظامی و موشکی به نقطه ای رسیده که اگر بگوییم از معدود کشورهای دنیاست گزافه گویی نکرده ایم و این امر به روح مقاومت ملت، شهدا و خانواده های شهدا برمی گردد.

براساس این گزارش در مراسم یادواره شهدا علی اکبرزاده معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز به برگزاری کنگره ای جهت پاسداشت یاد شهیدان در تیرماه 90 اشاره کرد. وی خواستار ارائه آثار و دست نوشته های شهدا برای ارائه در این کنگره شد تا از طریق بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسلهای بعدی منتقل کرد.

در پایان مراسم از خانواده های معظم قربانعلی رخشایی و فرج الله سالاری دو شهید سرافراز دوران انقلاب تقدیر شد. طی این برنامه هدیه و لوح تقدیری از سوی حجه الاسلام حسن زاده، شهردار منطقه و رئیس بنیاد شهید منطقه 6 به همسر شهید سالاری اهدا شد.


عباس عباسزادگان

بخش اجتماعی